Chińczyk, który komórkowo podbija Europę.
Chińczyk, który komórkowo podbija Europę.

Ulefone to jeden z najszybciej rozwijających się na rynku azjatyckim producentów smartfonów i akcesoriów telefonicznych. Firma powstała w 2014 roku w Shenzhen w Chinach, jako wyodrębniona firma „dziecko” giganta Gotron Electronics Group. Dynamiczny rozwój i duży udział w rynku wschodnim, gdzie konkurencja przecież jest ogromna, firma zapewniła sobie dbałością o wykonanie urządzeń, bardzo dobrą jakością użytych komponentów, nowoczesną technologią oraz przede wszystkim konkurencyjną ceną.

Tańsze, nie znaczy gorsze

Producent wyjaśnia, że niska cena wynika tak naprawdę z faktu, że firma ma możliwość nabycia podzespołów w konkurencyjnych cenach, oraz nie narzuca potem tak wysokich marży, jak to robi konkurencja.

Wielu producentów znanych marek telefonów komórkowych wykonuje swoje urządzenia w Chinach, a następnie, po ich sprowadzeniu, dolicza koszty dystrybucji i oczywiście profit, co przekłada się na wyższe ceny „flagowców”.

Co więcej, Ulefone jako jeden z niewielu chińskich producentów postawił na zaawansowaną technologię i rozbudowaną kontrolę jakości, co znacznie zminimalizowało ryzyko wad fabrycznych.

Dzisiejsza fabryka Ulefone-a to świetnie wyposażone laboratoria do testowania, ogromne i nowoczesne linie produkcyjne, zatrudnieni specjaliści i inżynierowie z całego świata.

Europa patrzy już inaczej

Na rynku europejskim chiński producent zadebiutował stosunkowo niedawno, bo zaledwie 4 lata temu. Początkowo klienci byli nieufni kojarząc stereotypowo produkty i samą markę Ulefone jako „chińską tandetę”. Szybko jednak zmienili zdanie i przekonali się, że warto, bo urządzenia Ulefone w niczym nie ustępują znanym konkurentom, a różnice w cenie zakupu są dosłownie miażdżące.

Obecnie Europejczycy już nie chcą przepłacać za telefony ze średniej półki, mając porównanie cenowe u producentów, którzy oferują znacznie więcej za dużo niższą cenę. Zaczynają także zwracać uwagę na to jakie parametry i możliwości posiada urządzenie, a nie jakiej jest marki. Ludzie stają się co raz mądrzejsi i chcą więcej za mniej, a właśnie to oferują chińscy producenci.

Warto wspomnieć, że według firmy CK Mediator Polska, oficjalnego dystrybutora i gwaranta jakości wielu chińskich marek smartfonów, wynika, że to właśnie Ulefone ma najniższą awaryjność w stosunku do innych producentów z Chin.

Modele, które zachwyciły

Zdecydowanym hitem sprzedażowym jest seria Ulefone Armor, w szczególności modele Armor X i Armor 5. Smartfony te podbiły serca użytkowników swoją niezniszczalnością i niezawodnością. Należą one do linii tzw. telefonów „pancernych”, czyli wodoodpornych, superwytrzymałych i zdatnych do pracy w każdych warunkach.

Na wyróżnienie zasługuje również Ulefone X. Jest to telefon, wpisujący się w trend urządzeń z pełnoekranowym wyświetlaczem z tzw. „notchem” wzorowanych na modelu iPhone X.  Jednak jego cena jest pięciokrotnie niższa od iPhone-a.

 

Aspiracje do światowej czołówki

„Ulefone wciąż ściga się z konkurencją, pracując nad nowymi i lepszymi modelami. O  tym, że rośnie w siłę i umacniania swoją pozycję na rynku świadczy także fakt, że światowy gigant procesorowy MediaTek  powierzył marce Ulefone premierę swojej najnowszej konstrukcji  Helio P70. Układ ten został zaprezentowany po raz pierwszy w modelu Ulefone T2 Pro, podczas największych tegorocznych targów branżowych MWC w Barcelonie.

Kolejnym przykładem rosnącego potencjału Ulefona jest ogromne zaangażowanie firmy w testowanie wytrzymałości swoich produktów. Rozpoczęto nawet testy urządzeń wodoodpornych 10 m pod wodą, we współpracy z nurkami. W głębinach sprawdzano płynność pracy, wytrzymałość oraz jakość zdjęć i filmów robionych z kamery nowego modelu Armor 3T.

Osobiście uważam, że o marce Ulefone będziemy słyszeli coraz więcej, a produkty z takim logo podbiją serca klientów na całym świecie” –  podsumował Pan Mariusz Jasionek – Dyrektor ds. rozwoju w Dziale Technologii Mobilnych CK Mediator Polska.

Autor PaG.